Lektorbloggen

Norsk Lektorlags prinsipielle syn på anonym lærerevaluering

Sentralstyret i Norsk Lektorlag vedtok 25.mars et prinsippdokument knyttet til anonym lærerevaluering. Et hovedpoeng der er at arbeidsgiver ikke bør sette i gang omfattende, kollektive evalueringsordninger for å løse eventuelle problemer med enkeltlærere som ikke fungerer godt i undervisningsjobben.
AVRedaksjonen
20. mai, 2010
Denne artikkelen er mer enn ett år gammel

Kollektive tiltak som anonym lærerevaluering er lite egnet til å påvirke de få enkeltlærere som kommuniserer dårlig med elever, kolleger og arbeidsgiver, står det videre i prinsippdokumentet.

Leder i Møre og Romsdal Lektorlag, Olav S.Myklebust, uttalte nylig til Sunnmørsposten at ordningen som nå innføres i Møre og Romsdal fylke er en blindveg.

Relaterte lenker:

Relaterte dokumenter:

 

se mer innhold fra kategorien

Lektorbloggen

Flere artikler du kanskje er interessert i

Lektorbloggen
Skulen skal ikkje måtta velja mellom læremiddel og nok vaksne
For at flinke folk skal kunne gjera ein god jobb treng dei rette verktøy. I skulen vert det kalla læremiddel. Kva er konsekvensen av at lærarane manglar gode læremiddel?
Lektorbloggen
Et forsvar og en hyllest av eksamen
Elevorganisasjonen og flere politikere har i eksamen funnet en felles fiende. Men som en kloakkrotte uten venner trenger eksamen sårt et forsvar. For norske elever trenger eksamen for å få en rettferd...
Lektorbloggen
Alle eller ingen skal med
Det synes å herske en forestilling om at hvis alle elever løser hele eksamen kun i et digitalt grensesnitt, så er det universell utforming. Det er det ikke. Det gjør det også unødvendig vanskelig for ...