Arbeid

Norsk Lektorlags prinsipielle syn på anonym lærerevaluering

Sentralstyret i Norsk Lektorlag vedtok 25.mars et prinsippdokument knyttet til anonym lærerevaluering. Et hovedpoeng der er at arbeidsgiver ikke bør sette i gang omfattende, kollektive evalueringsordninger for å løse eventuelle problemer med enkeltlærere som ikke fungerer godt i undervisningsjobben.
AVRedaksjonen
20. mai, 2010
Denne artikkelen er mer enn ett år gammel

Kollektive tiltak som anonym lærerevaluering er lite egnet til å påvirke de få enkeltlærere som kommuniserer dårlig med elever, kolleger og arbeidsgiver, står det videre i prinsippdokumentet.

Leder i Møre og Romsdal Lektorlag, Olav S.Myklebust, uttalte nylig til Sunnmørsposten at ordningen som nå innføres i Møre og Romsdal fylke er en blindveg.

Relaterte lenker:

Relaterte dokumenter:

 

se mer innhold fra kategorien

Arbeid

Flere artikler du kanskje er interessert i

Arbeid
Her kan du se webinaret om pensjon i opptak
Fram til mandag kan du se webinaret om pensjon i opptak.
Arbeid
Tidligere eksamen må ikke gå på bekostning av læring
– Eksamen er viktig. Kunnskapsministerens forslag til endringer må ikke gå utover elevenes læring eller lærernes arbeidsbetingelser, sier Helle Christin Nyhuus, leder i Lektorlaget.
Arbeid
Tryggere skolemiljø gjennom bedre informasjonsdeling
Utfordringer med vold og kriminalitet i Osloskolen har aktualisert debatten rundt bedre informasjonsdeling om elever i overgangen mellom ungdomsskole og videregående skole.