Lektorbloggen

Norsk Lektorlags prinsipielle syn på anonym lærerevaluering

Sentralstyret i Norsk Lektorlag vedtok 25.mars et prinsippdokument knyttet til anonym lærerevaluering. Et hovedpoeng der er at arbeidsgiver ikke bør sette i gang omfattende, kollektive evalueringsordninger for å løse eventuelle problemer med enkeltlærere som ikke fungerer godt i undervisningsjobben.
AVRedaksjonen
20. mai, 2010
Denne artikkelen er mer enn ett år gammel

Kollektive tiltak som anonym lærerevaluering er lite egnet til å påvirke de få enkeltlærere som kommuniserer dårlig med elever, kolleger og arbeidsgiver, står det videre i prinsippdokumentet.

Leder i Møre og Romsdal Lektorlag, Olav S.Myklebust, uttalte nylig til Sunnmørsposten at ordningen som nå innføres i Møre og Romsdal fylke er en blindveg.

Relaterte lenker:

Relaterte dokumenter:

 

se mer innhold fra kategorien

Lektorbloggen

Flere artikler du kanskje er interessert i

Lektorbloggen
Tause klasserom er et demokratisk problem
Et trygt og godt skolemiljø er avgjørende for at elevene skal trives og lære – det er alle enige om. Utfordringen er at bestemmelsene for skolemiljø praktiseres feil, og det har ført til tause klasser...
Lektorbloggen
10 råd for å rekruttere og beholde lærere og lektorer
Skole og utdanning topper listen over saker som betyr noe for folk flest ved valg, men debatten preges av symbolsaker som skolemat og lekser. Her er ti råd til politikere for å rekruttere og beholde f...
Lektorbloggen
Skolens voldelige dilemma
Hva skjer dersom jeg velger å ikke gripe inn mot utagerende elev, av hensyn til egen helse? Vil jeg da kunne forvente anklager om å ha ikke ha gjort jobben min?